vendredi 6 avril 2012

TOP 10 francuskich aktorek.

Żeby nie było, że tylko faceci mi w głowie, dziś prezentuję 10 najlepszych, moim zdaniem, francuskich aktorek. Właściwie to zastanawiam się czy dobiję do 10.

1. Juliette Binoche

Juliette Binoche
Tym razem zaczynam od mojej ulubionej aktorki - Juliette Binoche. Pierwszy raz widziałam ją, tak jak Romain Duris, w Niebie nad Paryżem i od tamtej pory śledzę filmy z nią. Podobają mi się role jakie gra. No i jest to jedna z aktorek po 40, które nadal mają "wzięcie". I ma polskie korzenie!

2. Julie Ferrier

Julie Ferrier
Kolejna aktorka z Nieba nad Paryżem. Urzekła mnie rolą Melanie w L'Arnacoeur, gdzie z Romain Duris i Francois Damiens stworzyli świetne trio. I za to znajduje się w tym zestawieniu.

3. Vanessa Paradis

Vanessa Paradis
Przyznam, że nie lubiłam Vanessy Paradis. Jakoś nie mogłam się do niej przekonać i z wielkim bólem serca przyjęłam do wiadomości, że to ona występuje u boku Romain Duris w L'Arnacoeur. Jednak jej gra bardzo mi się spodobała i postanowiłam sięgnąć po ambitniejszy film - La fille sur le pont. I przepadłam.

4. Ariane Mourier

Ariane Mourier
Kiedyś przeczytałam na jej Facebooku C'est mourir avec un e w odpowiedzi na pomyłkę przy jej nazwisku i w sumie można powiedzieć, że Ariane zabija swoim talentem. Rozchwytywana na prawo i na lewo, z olbrzymim poczuciem humoru i talentem, który przyćmiewa nawet najlepszych scenicznych partnerów. Najlepszym tego przykładem jest rola Camille w komedii romantycznej Fais-moi une place, w której zagrała z Fabianem Richard. No i niestety Fabian zginął...

5. Liza Pastor

Liza Pastor
Byłoby wielką niesprawiedliwością nieumieszczenie w rankingu Charlotte, słodkiej idiotki, z Belles Belles Belles, pięknej Sheili z Hair, Alice z Terre Morte i prowokującej Lilith z Adam & Eve. W dwóch słowach: Lizy Pastor! Uwielbiam jej głos.

6. Magali Bonfils

Magali Bonfils
Magali Bonfils nie jest zbyt znaną aktorką, za to bardzo utalentowaną. Ja znam ją z Hair i z roli Gabi w Bonnie & Clyde. I właśnie tą drugą rolą mnie urzekła.

7. Cecilia Cara

Cecilia Cara
Cecilię większość osób kojarzy z roli Juliette w Romeo & Juliette. Nie podobała mi się tam, ale odkryłam ją na nowo w musicalu Bonnie & Clyde, gdzie wcieliła się w rolę Bonnie, tak różną od tej w Romeo & Juliette. Miło jest patrzeć na artystkę, która ciągle się rozwija.

8. Joy Esther

Joy Esther
Joy może nie należy do najsympatyczniejszych osób, ale nie można jej odmówić talentu, który pokazała zaraz po maturze wcielając się w trudną rolę Emilie w Belles Belles Belles, a potem zastępując Cecilię Cara w Romeo & Juliette.

9. Delphine Grandsart

Delphine Grandsart
Wszyscy, którzy oglądali Mozart l'Opera Rock pamiętają jej mistrzowskie Ca suffit, Constaaaaaaannnnnnceeeeee!!! Ja pamiętam jeszcze cudowną Fraulein Kost w Cabaret, która głębokim pięknym głosem śpiewała piosenkę Marie, sprowadzała marynarzy do domu Fraulein Schneider i była niezbyt mrawą Fritzie w Kit Kat Klub. Mam nadzieję, że kiedyś będę mogła uczestniczyć w jej warsztatach.

10. Claire Perot

Claire Perot
I na koniec perełka! Claire Perot! Uważam, że jest to damski odpowiednik Fabiana Richard, czyli aktorka, która z najgorszej roli zrobi arcydzieło. Ma niezwykły głos i ekspresję, która sprawia, że gdy tylko pojawia się na scenie, wszystkie oczy są zwrócone na nią. Udowodniła to już nie raz - najpierw w Cabaret, a potem w Mozart l'Opera Rock. Zdecydowanie jedna z osób, które najbardziej podziwiam.