jeudi 5 avril 2012

TOP 10 francuskich aktorów.

Dzisiaj moje osobiste top 10 francuskich aktorów, czyli subiektywny przegląd facetów, których lubię oglądać i/lub słuchać. Zdecydowałam się na top 10, ponieważ pisanie o wszystkich ulubionych aktorach zajęłoby mi wieczność. Kolejność przypadkowa.

1. Solal.

Solal
Tego pana nie muszę chyba przedstawiać. Przynajmniej nie tym, którzy oglądali Mozart l'Opera Rock. Grał również w Starmanii (Ziggy), w Tristan & Yseult (Tristan), a niedawno mieliśmy okazję podziwiać do w Adam & Eve la seconde chance (Solus). Jego głos wciska w fotel, a do tego ma niezwykłą charyzmę.

2. Emmanuel Moire

Emmanuel Moire

Uroczy Król Słońce w Le Roi Soleil i wyzwolony Emcee w Cabaret, a przy okazji świetny wokalista i sympatyczny człowiek. Baty mi się należą za śmiech, kiedy dowiedziałam się, że będzie tańczył. Przez kilka pięknych lat czarował dziewczyny swoimi niebieskimi oczami i uroczym uśmiechem dziecka. I w sumie nadal to robi. Z wiadomym skutkiem... Z niecierpliwością czekam na jego kolejną płytę i jestem ciekawa czym mnie tym razem zaskoczy.

3. Romain Duris

Romain Duris
Jeśli miałabym wskazać mojego ulubionego francuskiego aktora to byłby to Romain Duris (tutaj pozdrawiam Agatę, która być może przeżywa szok). Odkąd zobaczyłam Niebo nad Paryżem, nie przegapiłam ani jednego filmu z Duris. Nigdy mnie nie zawiódł, dlatego kiedy dowiedziałam się, że dubbingował we francuskiej wersji Zaplątanych, stwierdziłam, że muszę to zobaczyć... To bolało...

4. Laurent Marion

Laurent Marion
Ten pan znalazł się tutaj przez sentyment - uczyłam się francuskiego na serialu, w którym grał, 5 Soeurs - oraz dlatego, że utrzymuję z nim regularny kontakt na Facebooku.

5. Antoine Lelandais

Antoine Lelandais
To jeden z tych aktorów, na widok których kąciki ust automatycznie idą w górę. Ma niezwykłą charyzmę i świetny głos. Moim skromnym zdaniem, po tym, co widziałam we fragmentach Romeo & Juliette (nie musical!), Hair czy Bonnie & Clyde, powinien grać o wiele więcej i w większych produkcjach. Talent się marnuje i tyle. Jedna z osób, z którymi chciałabym kiedyś pracować.

6. Laurent Ban

Laurent Ban
Trzeci Laurent w zestawieniu, ale musiałam go tu umieścić za Upiora we francuskiej wersji filmy z 2004 roku, za Berger w Hair i za wszystko, co możliwe z Notre Dame de Paris.


7. Fabian Richard

Fabian Richard
Skoro wymieniłam w moim Top 10 Antoine'a Lelandais i Laurent Ban, nie mogło zabraknąć trzeciego ogniwa diabelskiego tria, czyli Fabiana Richard. Nie jest wielką tajemnicą, że podziwiam jego talent i uważam, że jest perfekcyjny w każdej roli jaką dotknie - od Emcee w Cabaret przez Gregory'ego w Belles Belles Belles po Claude'a w Hair. Numer 1 na mojej liście osób, z którymi chciałabym kiedyś pracować.

8. Sylvain Mathis

Sylvain Mathis
Zobaczyłam go w Belles Belles Belles i padłam. Nie dość, że charyzmatyczny to jeszcze fajnie śpiewa i tańczy jak marzenie. No i miłe zaskoczenie - jest hetero!

9. Kad Merad

Kad Merad
Kolejny aktor, na widok którego cieszy mi się ryjek. Uwielbiam go oglądać w Mes stars et moi, gdzie gra kompletną ciotę oraz w Bienvenue chez les ch'tis - wiadomo dlaczego. A no i bierze udział w Les Enfoires. :)

10. Dany Boon

Dany Boon
Zastanawiałam się kogo dać na to ostatnie miejsce. Wahałam się między Danym a Nuno Rescende i w końcu stanęło na Danym Boon, bo jest to chyba jeden z najbardziej charakterystycznych aktorów. Ma niesamowity talent.