mercredi 27 juin 2012

Soon we'll be found

W końcu skończyłam Nędzników! Z jednej strony czuję ulgę, bo bałam się, że nie dobrnę do końca przed wyjazdem, a książki nie moje, a z drugiej ciężko mi było kryć wzruszenie ostatnimi scenami w autobusie. No ale skończyłam tę piękną historię i jeszcze bardziej nie lubię Cosette. Teraz muszę sobie upolować jakiś inny klasyk literatury do przetrawienia. Może Przeminęło z wiatrem? A może W poszukiwaniu straconego czasu? Zobaczę... Na razie mama błaga mnie żebym przeczytała piątą część Niebieskiego Roweru, bo jest ciekawa co stanie się z Leą i Francois, a że moja mama nie zna francuskiego to ktoś musi jej streścić.

Dzisiaj chcę napisać o piosenkarce, którą odkryłam niedawno. Dla mnie to jest naprawdę odkrycie, ponieważ na co dzień siedzę we francuskiej muzyce i jakoś zamknęłam się na anglojęzycznych artystów. Innymi słowy: mało mnie obchodzi Lady Gaga i Adele (chociaż do tej drugiej powoli się przekonuję). Czasami Pani A. coś mi podrzuci i czasami nawet mi się spodoba, jak na przykład Florence + The Machine.

No ale od czego jest Facebook i F.?!

Otóż pewnego, zimowego dnia w bocznym pasku wyświetliło mi się, że F. słucha You have been loved autorstwa dziewczyny o niewiele mi mówiącym imieniu - Sia (Sii... Czy jak to się odmienia). Tytuł mnie zaintrygował, więc kliknęłam gdzie trzeba i słuchałam.



Piosenka mnie urzekła, więc sięgnęłam po płytę, z której pochodzi ten utwór - Some people have real problems. I odezwała się we mnie moja wewnętrzna lesbijka, tak głos Sii mnie zauroczył. Zresztą nie tylko głos, ale też teksty piosenek. Naprawdę dawno nie słuchałam dobrej muzyki po angielsku. I to w dodatku takiej, która mnie uspokaja i nastraja pozytywnie.
No cóż... Jestem wdzięczna F. Nie mamy takiego samego gustu muzycznego, ale obok takiej perełki ciężko by mi było przejść obojętnie.
Na dobranoc zostawiam moje ulubione piosenki. Gdybym miała wybrać moją świętą trójcę to byłoby to: You have been loved, Soon we'll be found i I go to sleep, bo tych trzech piosenek słucham najczęściej, ale nie zapominam o całym albumie, od którego zaczęłam poznawać tę australijską piosenkarkę ani też o innych jej płytach. Gdybym miała wybrać tylko jeden ulubiony utwór to byłoby to Soon we'll be found.

Oficjalna strona.
Pare informacji na wiki.