jeudi 5 juillet 2012

Lato wypierdalaj!

Zdecydowanie nie lubię lata.
Nie lubię lata w Polsce.  Leżymy w takiej dziwnej strefie klimatycznej, że zimą mamy Antarktydę, a latem tropiki. Z tym, że chyba już wolę tę Antarktydę. Dlatego latem staram się uciec gdzieś, gdzie jest chłodniej. Chyba wszędzie jest chłodniej niż w Polsce! W tym roku będę się chłodzić z Angolami. W ubiegłym roku chłodziłam się na Ile de Ré i to nawet dosłownie, bo cały lipiec lało.
Mój znajomy narzekał wczoraj, że w Paryżu jest za gorąco, a mają tylko ok. 25 stopni. U mnie termometr pokazuje 35, a ja umieram. W dodatku moje włosy szlag trafił i też postanowiły się zbuntować. Wyglądam strasznie. Nic nie pomaga na moje puszące się włosy, które w dodatku zaczynają się kręcić!

Na TLC właśnie leci program pokazujący najgorszą patologię jaką rodzice mogą zafundować swoim dzieciom - Małe Miss. Nie wiem co ci Amerykanie mają w głowach, ale na pewno nie są normalni. I co te dziewczynki, uczone od kołyski, że trzeba być ślicznym, wychuchanym, och, ach, ech, będą miały w głowach. Aż mnie skręca, kiedy widzę 4 czy 5-letnią gówniarę wymalowaną jak lala z miną kurewki, która cieszy się z niepowodzenia koleżanki. Matki (zazwyczaj ważące ponad 100kg i brzydkie jak noc listopadowa) jeszcze je podjudzają i nazywają to pasją ich córek. Przepraszam, ale jaka to pasja? Strojenie się to pasja? Zawsze myślałam, że pasja pogłębia zainteresowania, rozwija umysł, czasami prowadzi do zdrowej rywalizacji, ale nigdy nie wywołuje nienawiści czy też agresji. W Amerykańskim wydaniu tego pojęcia jest chyba odwrotnie. Bo co wyrośnie z takiej laleczki? Raczej spełni tylko marzenie swojej mamy.

Jakiś czas temu stwierdziłam, że nie ma co się stroić, chudnąć, zapuszczać włosy etc. żeby komuś się przypodobać. Co z tego, że ktoś mi mówi jak trochę schudniesz to będziesz fajną laską. Są osoby, dla których jestem fajną laską taka, jaka jestem. Potwierdził to wczoraj znajomy (ten sam, który narzekał na 25 stopni w Paryżu), w poniższym dialogu nazwany C od Copain. Rozmawialiśmy o najlepszym miejscu do biegania w Paryżu, zanim doszłam do porozumienia z moją nową znajomą, że raz będziemy biegać u niej, raz u mnie. Spytał mnie dlaczego biegam. Powiedziałam mu, że chcę być w formie i trochę schudnąć. Po jakimś czasie temat powrócił jak bumerang.

C: Je me demande bien pourquoi tu veux maigrir ? Zastanawiam się dlaczego chcesz schudnąć.
A: Pour perdre du poids, pour perdre quelques centimètres, pour être en forme, pour me sentir mieux, pour avoir une meilleure santé... Żeby zrzucić kilka kilo i parę centymetrów, żeby być w formie, lepiej się czuć, być zdrowsza...
C: Oui, bon vu comme ça c'est sûr. Sinon, niveau sex appeal tu es parfaîte déjà. Tak, to jest dobry punkt widzenia. Ale jeśli chodzi o sex appeal, jesteś już idealna.
A: Merci. Dis-lui ça, parce que c'est elle qui m'a approrté un peu de complexes. Dziękuję. Jej to powiedz, bo to ona przysporzyła mi kilka kompleksów.
C: Ah ben elle, elle est trop maigre par contre. Elle devrait manger plus de bigos. Ach ona. W przeciwieństwie do ciebie, ona jest za chuda. Powinna jeść więcej bigosu.