lundi 3 septembre 2012

Metro.

Kiedy oglądałam poniższy skecz Palmashow po raz pierwszy zastanawiałam się dlaczego jest dedykowany linii 13.




Dziś mieszkam właśnie na 13 i zrozumiałam o co chodzi. Wcześniej znajomi ostrzegali mnie, że często występują problemy, że się psuje etc. i dobrze, że mam blisko do dworca St Lazare, bo tam krzyżuje się kilka linii.

Już wcześniej pisałam, że mieszkam w Clichy. To już jest za Paryżem. Stacja Mairie de Clichy. Ze 3 stacje dalej metro się kończy.
Linia 13 ma też to do siebie, że na północy Paryża (stacja La Fourche, czyli Widły) rozdziela się. Część pociągów jedzie do Asnieres-Gennevilliers, a część do Saint-Denis. I chyba przez to każdy pociąg jest załadowany po brzegi. Nawet koło północy. Wczoraj, kiedy czekałam na Placu Clichy na moje metro widziałam metro do St Denis wypchane jak przyzwoity warszawski autobus w godzinach szczytu.

Nie zmienia to jednak faktu, że uwielbiam paryskie metro (szczególnie linie 2 i 6) i będę z niego korzystała chociażby dlatego, że do kolejki RER mam za daleko, a w autobusach się nie rozeznaję.