lundi 15 octobre 2012

Danse avec les stars.

Czyli po polsku Taniec z Gwiazdami.


Kiedy usłyszałam o francuskiej wersji tego programu, w Polsce produkował się on po raz 11 czy 12... Uśmiechnęłam się więc ironicznie i nie śledziłam kompletnie. Jednak w tym roku zainteresowałam się francuską wersją bardziej, nie przez brak polskiej, ale przez jednego z uczestników. Mowa oczywiście o Emmanuelu Moire.


Już od 5 lat śledzę karierę tego pana, więc nie mogło być inaczej tym razem. Nawet ze względu na kilka moich znajomych, które są moiretkami (fr. moirette), ale także ze względu na nasze spotkanie. W dodatku jego prezentacje bardzo mi się podobają.
Emmanuel Moire tańczy z Fauve Hautot, jedną z najbardziej lubianych tancerek i to jej zawdzięcza piękne choreografie.


Jeśli chodzi o resztę gwiazd to przeglądając listę artystów, w tej edycji znam najwięcej osób. ;)
Na parkiecie możemy zobaczyć:
Lorie (piosenkarka), Amel Bent (piosenkarka), Bastian Baker (szwajcarski piosenkarz), Estelle Lefebure (modelka), Gerard Vives (aktor), Taig Khris (prezenter), Chimene Badi (piosenkarka), Laura Flessel (mistrzyni olimpijska w szermierce), Christophe Dominci (rugbyman).

Ta edycja wywołała sporo kontrowersji jeszcze zanim się rozpoczęła. Po pierwsze nie wiadomo było czy Emmanuel Moire zatańczy z kobietą czy z mężczyzną, jak to zapowiedział w wywiadzie dla Tetu w ubiegłym roku. Po drugie Shy'm, zwyciężczyni drugiej edycji, zajęła miejsce w jury, co wydawało się być nie zbyt fair w stosunku do ocen jakie będzie przyznawać swoim dwóm dobrym koleżankom: Amel Bent i Lorie. 


A jak Francuzi odnoszą się do tego programu? Są bardzo zainteresowani! W restauracji, co i rusz słyszę rozmowy na ten temat, szczególnie pośród młodych. Kibicują szczególnie Emmanuelowi (YES!), Lorie i Amel Bent.

Ja zachęcam do wsparcia Emmanuela Moire. Jestem pełna podziwu dla niego za foxtrota do Sois Tranquille. Sama ryczałam jak głupia oglądając ten taniec.