lundi 4 février 2013

Mariage gay

Francja praktycznie przyjęła już ustawę o ślubie dla homoseksualistów. W połowie, ponieważ jeszcze Senat musi zaakceptować tę ustawę. A Senat zaakceptuje.

Cóż... Osobiście najpierw nie interesowałam się tematem. Nie wypowiadałam się, ignorowałam... Ciężko mi było wypowiedzieć się jakkolwiek skoro pracuję z gejami, a mój facet brał udział w jednej z manifestacji POUR. Bo co mam im powiedzieć? PACS ok, ale ślub... nie jestem zbyt przychylna? Do adopcji tym bardziej? Obserwowałam tylko te manify, które przewalały się przez Paryż. Raz POUR, raz CONTRE, potem spadł śnieg... i znów POUR.
Pierwszy raz wypowiedziałam się na ten temat w dniu moich urodzin, kiedy siedzieliśmy po pracy przy winie i jeden z moich kolegów bronił mnie przed atakiem drugiego kiedy ugryzłam się w język w połowie un couple normal (w domyśle hétérosexuel). Okazało się, że mimo że sam jest gejem, uważa, że PACS wystarcza, a ślub jest zarezerwowany dla par hetero. Podobnie z adopcją. Cóż... Podzielam jego zdanie.

Mimo że sama nie marzę o białej sukni i obrączce, to zostałam wychowana tak a nie inaczej. Dla mnie ślub to związek między kobietą i mężczyzną i ciężko mi będzie zaakceptować fakt, że teraz jest dostępny dla wszystkich. Jeszcze trudniej jest mi zaakceptować powierzenie dziecka parze tej samej płci.

Jednak nie uważam się za osobę nietolerancyjną. Przez moją restaurację co weekend przewalają się tłumy homoseksualistów. Lesbijek i gejów.  W końcu pracuję niedaleko Marais. Dobra... Dziwnie się czuję kiedy para kobiet obcina mnie wzrokiem i uśmiecha się kiedy podchodzę do ich stolika. Z gejami jest o wiele lepiej. Zazwyczaj on s’éclate. ;) Czyli jest głośno i zabawnie. Mam nawet parkę, która przychodzi w każdą niedzielę z psem. Mówimy sobie po imieniu.

Jestem również za tym, żeby mój szanowny kraj przestał odstawiać katolickie, zaściankowe szopki i zaadoptował wreszcie ustawę o związkach partnerskich. Wiem, że szanse na to są nikłe, ale przyznam, że byłam dosyć mocno zszokowana kiedy dowiedziałam się, co powiedziała niejaka posłanka Pawłowicz. Moi francuscy znajomi też. Pan Fabiański, jako że intesywnie popiera idee mariage gay tutaj, zainteresował się tym tematem w odsłonie polskiej. Tym samym jestem zmuszona do wyszukiwania i tłumaczenia informacji jak to się rozwija w mojej ojczyźnie...

Bref... Vous êtes pour ou contre?