dimanche 31 mai 2015

Blogowa mapa Francji.

Właśnie dołączyłam do projektu Blogowa Mapa Francji stworzonego przez Karolinę z bloga Francuski w sieci. Jest to lista blogów prowadzonych przez Polaków mieszkające we Francji lub przez osoby związane w jakiś sposób z tym krajem. Pomysł bardzo przypadł mi do gustu, ponieważ każdy bloger ma swoje własne spojrzenie na świat, no i nie wszyscy mieszkamy w jednym regionie, co pozwala nam podróżować trochę palcem po mapie i oglądać nieznane zakątki Francji oczami innych.
Na początek krótki kwestionariusz.



  • JESTEM  straszną szczęściarą.
  • AUTORKA BLOGA nieco zaniedbanego przez brak czasu.
  • ZAWÓD: aktorka, wieczna studentka i tłumacz z doskoku.
  • MIESZKAM w Pierrefitte sur Seine (93), a PRACUJĘ w Paryżu.
  • DLACZEGO FRANCJA? Bo przeprowadzki z miasta do miasta są passé. Zawsze wiedziałam, że wyjadę gdzieś za granicę. Francja bardzo mi się spodobała już od pierwszej wizyty w Paryżu. Podczas 3 miesięcy spędzonych na Ile de Re utwierdziłam się w przekonaniu, że przeprowadzka do Francji to dobry pomysł.  
  • POMYSŁ NA PROWADZENIE BLOGA wziął się z potrzeby pisania o czymkolwiek.
  • NAJPRZYJEMNIEJSZA PRACA ZWIĄZANA Z BLOGOWANIEM to pisanie notek i planowanie następnych.
  • JESTEM SKOWRONKIEM VS SOWĄ. Zdecydowanie sową i bardzo to lubię.
  • BUDZIK NASTAWIONY MAM codziennie na inną godzinę, zawsze śpię do oporu, potem modlę się żeby się nie spóźnić i cieszę się kiedy nie muszę go nastawiać.
  • DZIEŃ ZACZYNAM OD wygłaskania moich kotów. 
  • 3 RZECZY, BEZ KTÓRYCH NIE WYCHODZĘ Z DOMU: telefon, buty, bilet. 
  • AUTO VS ROWER: Metro!
  • BAGIETKA VS CROISSANT: Croissant, a najlepiej tartelette aux fraises. 
  • W DRODZE DO PRACY NAJCZĘŚCIEJ słucham muzyki.
  • W MOJEJ PRACY NAJBARDZIEJ LUBIĘ to, że mogę na jakiś czas stać się kimś innym.
  • NAJLEPIEJ PRACUJE MI SIĘ, GDY cała trupa jest w dobrym humorze.
  • NAJTRUDNIEJSZE W MOJEJ PRACY JEST zarabianie pieniędzy. Zawód aktora jest piękny, ale bardzo niewdzięczny.
  • NAJWIĘCEJ CZASU W CIĄGU DNIA POŚWIĘCAM NA pracę lub naukę.
  • WEEKENDY SPĘDZAM w łożku.
  • W DESZCZOWĄ POGODĘ NAJCZĘŚCIEJ moknę, bo nie noszę parasolki.
  • SKLEPY, DO KTÓRYCH ZAGLĄDAM NAJCZĘŚCIEJ: Monoprix oraz MaxiZoo.
  • ULUBIONE MIEJSCA W  Paryżu to, poza teatrami, Ogród Luksemburski, Jardin des Plantes oraz Montmartre. 
  • POKUSA, KTÓREJ ZAWSZE ULEGAM: ta nieszczęsna tartelette aux fraises i lody przed Ogrodem Luksemburskim.
  • GDYBYM MIAŁA OPISAĆ SWÓJ CHARAKTER JEDNYM Z ŻYWIOŁÓW, WYBRAŁABYM ogień.
  • PRZYJACIELE MÓWIĄ DO MNIE "Kiedy premiera Nuit Bouffe?"
  • GDYBYM MOGŁA ZMIENIĆ W SOBIE JEDNĄ RZECZ to przyspieszyłabym swój metabolizm, bo tartelette aux fraises mi nie służy.
  • STRACH, KTÓRY MNIE PARALIŻUJE to strach przed śmiercią najbliższych.
  • W LUDZIACH NAJBARDZIEJ CENIĘ szczerość.
  • W LUDZIACH NAJBARDZIEJ IRYTUJE MNIE hipokryzja.
  • W ZWYCZAJACH FRANCUZÓW LUBIĘ celebrowanie posiłków oraz, może trochę fałszywą, uprzejmość.
  • JESTEM SZCZĘŚLIWA, GDY jestem na scenie i gdy wracam do Polski na wakacje.
  • NADUŻYWAM SŁOWA N'importe quoi!
  • NAJBARDZIEJ INSPIRUJĄ MNIE ludzie, z którymi pracuję.
  • NAJBARDZIEJ BOJĘ SIĘ samotności... i pająków.
  • MOJA NAJWIĘKSZA WADA robienie wszystkiego na ostatnią chwilę. 
  • HUMOR POPRAWIAJĄ MI moje koty
  • GDY MAM ZŁY DZIEŃ to nie mam w ogóle ochoty wyjść z łóżka. 
  • NIGDY NIE WYBACZAM kłamstwa
  • MAŁO KTO WIE, ŻE ... nienawidzę sprzątać i robię to tylko wtedy kiedy muszę. 
  • TALENT, KTÓREGO NIE MAM, A BARDZO BYM CHCIAŁA. Chciałabym dobrze śpiewać i tańczyć.
  • ZAPACH, KTÓRY KOJARZY MI SIĘ Z RODZINNYM DOMEM to zapach polewy czekoladowej, którą robi moja babcia.
  • NAJBARDZIEJ SZALONA RZECZ, JAKĄ ZROBIŁAM: irokez w wieku 15 lat, wydanie wszystkich oszczędności żeby zobaczyć jeden spektakl, no i przeprowadzka na wariata.
  • NAJFAJNIEJSZY PREZENT, JAKI KIEDYKOLWIEK DOSTAŁAM Moje pierwsze perfumy Chanel.
  • WYDAM OSTANIE PIENIĄDZE NA bilet do teatru
  • NAJPIĘKNIEJSZA PODRÓŻ: 3 miesiące na Ile de Re w 2011 roku. Tęsknię za moimi rowerowymi eskapadami przez winnice.
  • WYMARZONA PODRÓŻ: Toronto... Andaluzja... Nowy Jork... Kioto... Podróż śladami Scarlett O'Hara.
  • SUKCES TO spełnione marzenia.
  • ULUBIONY FILM. Przeminęło z wiatrem. Kabaret. Lola Montes.
  • ULUBIONY PROGRAM W TV: Serial Supernatural. Ewentualnie Nos chers voisins.
  • ULUBIONA POSTAĆ BAJKOWA: Kopciuszek.
  • MUZYKA PRZY KTÓREJ ODPOCZYWAM. Zależy od humoru. Ostatnio jest to Queen na zmianę z Aerosmith. 
  • KSIĄŻKI, KTÓRE CHĘTNIE POLECĘ: Rubio Williama Whartona, Przeminęło z wiatrem Margaret Mitchell oraz Tramwaj zwany pożądaniem Tennessee Williamsa.
  • ULUBIONY KOLOR zależy od nastroju oraz pory roku.
  • NAJFAJNIEJSZA RZECZ JAKĄ MAM W SZAFIE to kolekcja butów oraz moje kimona. 
  • ULUBIONA POTRAWA: Pierogi!
  • MOJE POPISOWE DANIE to łosoś po francusku (pieczony z porami, śmietaną i miętą). Przepis
  • ZA ROK O TEJ PORZE mam nadzieję, że będę już po premierze mojej sztuki.